Електронско учење у настави – да или не?

Када поменемо електронско учење у настави, хватам себе како одмах размишљам како је било некада. А тада, тј. некада, ја сам била млада и ужасавала се прича старијих које су почињале реченицом: „У моје време је то било боље, ми смо…“ Тада сам  обећала себи да ја никада нећу бити „такав маторац“, већ ћу поштовати промене које млади желе да унесу. Па, да ли је сада тако? Да видите, и јесте.

Окружени смо електронским средствима. Служе нам за рад, за забаву, за одмор, па зашто онда не и за учење. Много је лакше, направи се презентација у одговарајућем програму,  врло брзо.

http://sr.wikipedia.org/sr/

Деци се допада тај начин презентовања наставе, шарено је, динамично, музика у позадини, немају осећај да су у школи…  Мени се то допада, присталица сам тога да се настава прилагоди деци, да што лакше савладају предвиђено градиво. Неко може и да предложи да деца онда уче и од куће – конектују су и уче. Е, то ми се не допада!

flipped-classroom-2

Не можемо да идемо у крајност и да све дигатализујемо. Жива реч је- жива реч. Смета ми што су се деца ушла у шаблон. Оно што су научили врло брзо забораве, јер не размишљају о томе како да примене научено знање, не повезују научено градиво. Томе треба да их учимо. Ту сам велики трационалиста. Сваки мој професор у средњој школи нас је прекидао усред одговарања питањем : „А зашто?“ Не можеш да имаш пет ако не знаш шта ћеш да урадиш са том наученом лекцијом.

Тако да  бих ја рекла, да је најбоље изводити класичан начин предавања, уз максималну уптребу електронских средстава. Тако ће часови увек бити занимљиви и различити. Једино никако не бих мењала почетак и крај часа.

Сваки мој час почиње исто. На мој, уз осмех, изговорен „Добар дан“добијам повратних двадесетак осмеха уз отпоздрав. Тај „бљесак“ осмеха не може да надомести ниједно електронско учило, па и нека су смајлићи обојени у најјачу жуту боју.smiley_face-64585-1-2_670x0

Овај унос је објављен под Uncategorized. Забележите сталну везу.

7 реаговања на Електронско учење у настави – да или не?

  1. sanjavladapopov каже:

    У потпуности се слажем са Вама.
    Потребно је модернизовати наставу, школство, систем , али људски контак и жива реч је нешто што ниједан Мас-медији неможе заменити. Да би створили нове модерне младе људе морамо комбиновати оба ( човека и технологију), у противном ћемо доби омладину са пуно мање људских особина.
    Жели Вам још пуно осмеха у животу .
    🙂
    Поздрав од колеге са ЕУДКН.

  2. sceler каже:

    Изгледа као било која страница на интернету, професионално урађена, и садржи све елементе које би требало

  3. zorantasic каже:

    Poštovana koleginice, potpuno se slažem sa vašim razmišljanjem (slično razmišljanje je dato i mom blogu). Treba uvesti nove informacione tehnologije u savremenu nastavu, ali isključivo kao pomoć i podršku nastavniku. Nikako tehnologija ne bi trebalo da bude glavni učitelj, a nastavnik samo pomoćnik tehnologije. Tako da treba promeniti pristup nastavi, ali i zadržati ono što je sigurno dobro u tradicionalnoj nastavi.

  4. Колегенице Тања, што се изгледа блога тиче, урадили сте све како се од задатка и захтевало. Поставили сте чланик и страницу „О мени“.
    Што се саме теме тиче, врло је актуелна. То показује и чињеница да је више нас са семинара, на свом блогу, управо о њој дискутовало.
    Користити електронско учење у настави, а не заборавити предности традиционалног учења. Наћи праву меру.
    Није то нимало лак задатак који се од нас наставника очекује! Сигурна сам да ће нам и овај семинар бити од велике помоћи и водити нас правим путем.

  5. splav1 каже:

    Колегенице Тања, што се тиче изгледа блога, урадили сте све како се од задатка захтевало. Поставили сте чланак и страницу “ О нама“.
    Што се саме теме тиче, врло је актуелна. То показује и чињеница да је више нас са семинара, на свом блогу, управо о томе дискутовало. Користити у настави електронско учење, али не заборавити предности традиционалног учења.
    Није то нимало лак задатак који се од нас наставника очекује. Сигурна сам да ће нам овај семинар бити од велике помоћи и усмеравати нас ка правом путу.

  6. marijarajic каже:

    Draga kolegenice Tanja, moram da istaknem da mi se posebno sviđa vaša rečenica:
    Сваки мој професор у средњој школи нас је прекидао усред одговарања питањем : „А зашто?“ Не можеш да имаш пет ако не знаш шта ћеш да урадиш са том наученом лекцијом. Zašto je nešto takvo, a ne onakvo, je meni posebno blisko zbog predmetne oblasti kojom se bavim (filozofijom) , a gde zapravo vidim da deci promena sa tradiconalnog na elektronsko učenje ne pomaže mnogo. Stava sam da deca u ovoj Hiperealnosti, kako bi rekao Bodrijar, i dalje ne znaju kako da uče, tj.uviđaju veze i stvaraju sopstveni stav, bez obzira koji vid nastave koristili. Kao mlad profesor, gotovo je prirodno da imam pozitivan stav prema elektronskom vidu nastave, ali i dalje verujem u tradicionalne metode budjenja svesti kroz upitanost i problemsko razvijanje bilo kog pitanja. Stoga bi verovatno najbolje bilo neko medju stanje tehnologije i tradicije.

  7. informatika ssvg каже:

    Baš to sam previdela dok sam čitala, razmišljala i pisala o E-učenju, baš to što moja koleginica Tanja Jovanović nije, i to ono najvažnije: osmesi i radoznale oči naših učenika kada uđem u učionicu. Ništa nemože da zameni takve poklonE.

Оставите одговор

